کد خبر: ۳۳۲۲۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
رايزن فرهنگي ايران در كشور اندونزي در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
دكتر ابراهيميان بیان داشت: در اندونزی هنوز فرق میان اسلام ناب محمدی را با اسلام آمریکایی نفهمیده اند ولی شالوده اسلام رحمت للعالمین با اسلام ناب سازگارتر است تا اسلام آمریکایی. به همین جهت آنها به شدت اسلامی که از طرف غرب تغذیه شود را تحمل ندارند به همین جهت به هیج عنوان تحمل گروهک های تندور و سلفی مانند داعش و القاعده را ندارند.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، دكتر حجت الله ابراهيميان رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كشور اندونزي با حضور در دفتر پایگاه 598 بعد از ارائه توضیحاتی درباره فعالیت های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بزرگترین کشور مسلمان در جهان و ارتباط خوب با تمام مراکز دانشگاهی اندونزی با اشاره به رفتار وهابیت در کشور اندونزی و برخی اخبار منتشر شده درباره علاقه جوانان این کشور برای پیوستن به  گروه های تکفیری و داعش بیان داشتند:  اندونزی کشور 250 میلیون نفری یک شعاری دارد به نام «اسلام رحمت للعالمین»، همه جای اندونزی این ادبیات است، در آن کشور هنوز فرق میان اسلام ناب محمدی را با اسلام آمریکایی نفهمیده اند ولی شالوده اسلام رحمت للعالمین با اسلام ناب سازگارتر است تا اسلام آمریکایی. به همین جهت آنها به شدت اسلامی که از طرف غرب تغذیه شود را تحمل ندارند به همین جهت به هیج عنوان تحمل گروهک های تندور و سلفی مانند داعش و القاعده را ندارند.

دكتر ابراهيميان در ادامه گفت: اندونزی حدود 200 میلیون مسلمان و تقریبا 3 میلیون شیعه دارد. در این زمینه اگر گروهی خاص به داعش ملحق شود بروند این‌ها در آن کشور میلیونی جریان محسوب نمی شوند، البته دولت به شدت با این افراد مقابله می کند و به خصوص با پیوستن جوانان به داعش برخورد می کند، اما اینکه بگویند جوانان هجوم آورده اند به سمت داعش این غلط است ولی البته اتفاقاتی افتاده است و این قضیه با سیاستهای دولت متفاوت است و دولت برخورد می کند و حتی سایت‌هایی را که وهابیت را تبلیغ می کردند را مسدود کرد.

 رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در كشور اندونزي افزود: دولت اندونزی در حال حاضر یک هدف خاصی را دنبال می کند که در حال ارائه یک نمونه ای از اسلام به جهان است به عنوان یک مدل خاص به نام «اسلام رحمت للعالمین» که اندونزی ها بسیار علاقه به همکاری با ایران در این زمینه هستند؛ دلیل این همکاری هم این است که اسلام خاورمیانه مانند کشورهای عربستان و بحرین و ... را مقبول نمی داند.

وی اظهار داشت: در اندونزی به دلیل تبلیغات سوئی که وجود دارد، برخی از مردم راجع به ایران و تشیع اطلاعات غلطی دارند و دچار سوءتفاهم هستند ولی نخبگان و علمای منصف اندونزی این تفکر را ندارند و لذا یک اسلامی را می خواهند به دنیا ارائه کنند که رحمت للعالمین باشد که نخبگانشان به این نتیجه رسیده اند که این اسلامی که دنبال آن می‌گردیم در ایران است. امروز اسلام عقلانیت، مورد توجه ایران و اندونزی است. این دو کشور بزرگ اسلامی می‌توانند با همکاری هم نقش عمده‌ای در اشاعه‌ی اسلام ناب محمدی در سطح جهان داشته باشند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها